Jakie są najczęstsze zimowe usterki?

Mówi się często, że zima nie rozpieszcza kierowców. Mróz, lód na drogach i sól drogowa może mieć wpływ na stan naszego samochodu. Sprawdź jakie są najczęstsze zimowe usterki.

Eksperci i mechanicy samochodowi zaznaczają, że części samochodowe mają określoną żywotność zwykle na około 150 tys. km. Oczywiście ze względu na okoliczności i eksploatację żywotność części może się różnić.

Problemy z elektryką

W każdej marce samochodu mogą przydarzyć się problemy z elektryką, zwłaszcza zimą. Kilka dni postoju na mrozie może doprowadzić do problemów z włączeniem świateł lub wyświetlaniem informacji na ekranie komputera pokładowego. Jeśli pod dłuższym postoju samochodu na mrozie dostaniesz informację wskaźników o jakiejś usterce nie panikuj. Po prostu podnieść maskę i sprawdź wszystkie styki i połączenie. Może się okazać, że wystarczy lekko przeczyścić niektóre styki, by wszystko wróciło do normy.

Odwieczny problem-akumulator

O awariach akumulatora zimą napisano już chyba wszystko. Problem ten najczęściej pojawia się zimą wraz z nadejściem silnych mrozów. O możliwości podładowania prostownikiem każdy już wiem. Innym sposobem jest umieszczanie akumulatora w specjalnym ocieplaczu. Możemy również użyć materiału izolującego, który posiadamy w domu. Jest to zwykle tektura, filc lub koc.

Co z rozrusznikiem?

Jeśli zawiedzie nas rozrusznik to mamy pewność, że z odpalenia silnika nici. Rozrusznik tak samo jak inne mechaniczno-elektryczne części podczas mrozów jest wystawiony na próbę. Mechanicy oceniają żywotność rozrusznika na około 150 tys. km. Jeśli więc zauważymy, że coś złego się dzieje nie czekajmy z wymianą. Koszt to około 100 zł. Jeśli z pod maski zaczną wydobywać się niepokojące dźwięki to czas, że trzeba się zgłosić do mechanika.

Alternator

Alternator to urządzenie, które w samochodzie odpowiada za ładowanie akumulatora podczas jazdy. Na zepsutym alternatorze można co prawda odpalić samochód, ale nie nacieszymy się zbyt długo z jazdy. Najczęściej w alternatorze zużywają się szczotki regulatora, pierścienie ślizgowe i łożyska. Duży wpływ na kondycję tych części ma właśnie minusowa temperatura.

Zawieszenie

Zimą na dużą próbę jest wystawione zawieszenie. Szczególnie chodzi tu o elementy gumowo-metalowe, które zimą mogą dać o sobie znać. Jeżeli podczas jazdy usłyszysz niepokojące „stukanie” lub odczujesz zmiany w prowadzeniu pojazdu to udaj się do serwisu.

Przygotowania do zimy należy rozpocząć już wcześniej. Warto więc udać się do profesjonalnego serwisu, który dokładnie sprawdzi pojazd i przygotuje go do zimy. Pamiętaj, że sprawne auto to gwarancja bezpieczeństwa.


Ubezpieczenia online