Jak utrzymać dietę w Wigilię?

O tym, że świąteczny stół wodzi na pokuszenie, wiedzą wszyscy. O tym, jak trudno jest spróbować wszystkiego, zjeść tyle, żeby babcia się nie pogniewała i przy tym nie przytyć, wiedzą nieliczni. Oto kilka wskazówek, jak przeżyć święta bez przejedzenia i dodatkowych kilogramów!

Zasada złotego środka
Średnio dzienne zapotrzebowanie na spożycie kalorii dorosłego człowieka wynosi ok. 2500. Jednak w okresie świątecznym nasze stoły uginają się od pyszności, które „uśmiechają się” do nas, kuszą, żeby po nie sięgnąć. Albo ciocia czy babcia zachęcają, żeby brać dokładkę. Jednak lepiej wytrzymać groźne spojrzenie gospodyni, odmówić dokładki. Możesz spróbować wszystkiego, ale w niewielkich ilościach. Nasz brzuch nam za to podziękuje.

Odchudzone potrawy
Nie trzeba z niczego rezygnować. Wystarczy trochę „odchudzić” przepisy. Np. takiego karpia zamiast smażyć, możesz upiec w rękawie do pieczenia, albo zrobić go w galarecie. Pierogów nie obsmażaj na patelni, ale podawaj prosto z wody, ewentualnie upiecz w piekarniku. Ciasta i ciasteczka wybieraj raczej te posypane cukrem niż polane czekoladą, a barszczu nie zabielaj śmietaną.

Aktywność fizyczna
Ruch warto wprowadzać w życie regularnie, nie tylko od święta, chociaż w te dni szczególnie. Nie musisz się katować ćwiczeniami z Chodakowską czy Mel B, zwykły spacer też się sprawdzi i przyspieszy metabolizm.

Jak utrzymać dietę w Wigilię

Ubezpieczenia online